Het canadese leven.

29 juni 2008 - Kelowna, Canada

We hebben ons in en om het huis goed vermaakt. Het zijn nog wel dagen waarin het wegwerken van de jet-lag een rol speelt. Wat mij betreft is het de namiddag waarin ik een dip krijg, en is het vroege wakker worden. (5.45 uur) Vrijdag zijn de kids een groot deel van de dag bij het zwembad geweest en hebben ze allerhande spelletjes in en om het huis gespeeld met Jeroen. Tim was weg naar vrienden. Ingrid heeft heerlijk gezeten bij het zwembad, wat met Rianne gekletst en haar geholpen. Ik vond het lekker wat in de tuin te werken. Ze hebben een mooie tuin , maar op een aantal plekken is het gras erg slecht omdat daar geschept is ivm een riool. (grasmatjes gelegd)Daarnaast kleine klusjes gedaan als het repareren van een autodeur en een dvd speler. Bevalt me prima. Het was redelijk warm en de grote drukte van het werk in nederland, en het plotse stoppen daarvan doen we hier zoeken maar klusjes die leuk zijn om te doen. Vrijdag bij stralend weer aan een grote tafel gedineerd in de tuin. Zaterdag ruim ontbeten en daarna met een aantal bouwvakkers gewerkt aan een groot balkon. Dat ging snel en was matig zwaar werk. Ze maken alles van hout en over het algemeen is het eenvoudig en vrijstevig. Na een paar uur werd het flink warm en zijn me de speed-boat naar het meer gegaan. Dat ligt slingerend in het landschap omringd door heuvels/bergen. Het is zeer lang, tot wel een paar kilometer breed en op sommigen plekken meer dan 150 meter diep. De trailer werd het water ingereden en de boot kon zo gebruikt worden. Het is een stevige boot van een meter of 6 met luxe stoelen , bankjes en zitjes waarin we best met ze allen meekonden. Achter de boot hebben we op een band gelegen en gestuiterd en gevlogen als we met een kilometer of 30 over het water werden getrokken. Daarna hebben  Paul en ik nog op een plankje achter de boot gehangen waar je met je knieen op zit. (knee-board) Met een lijn die je gebruikt bij waterskieen wordt je dan voort gesleept. Nagenoeg de hele middag mee bezig geweest zodat we pas 18.00 uur thuis waren. Toen was het wel erg warm. Zo een 35 graden bij een lage luchtvochtighied. Om een uur 22.00 uur werd het weer wat beter.

Zondag is het een soort feestdag en gaan we weer met de boot er op uit. Mirthe wl graag nog een paar keer om de band achter de boot, en we gaan naar een strand/eiland (peachland) wat gezellig en leuk is. Het zal wel druk worden omdat veel cananadezen het water op gaan.

Mogelijk ook nog even met Paul aan het balkon werken.

De kinderen vermaken zich best en wennen steeds meer aan de andere klok. Ingrid gaat lekker haar gang met Rianne. Op korte termijn gaan we een beetje rondkijken kelowna en westbank. Cultuurhistorisch is er niet zoveel. Het is wel een echt ander land wat leuk is om in rond te bewegen. We treffen veel canadezen en nederlanders. Leuk voor eern praatje en een beetje inschatten wat voor land het is. Dat beeld vormt zich beter naar mate de tijd voorbij gaat. Hoewel westbank klein is, en kelowna zo een 100.000 inwoners heeft, is het toch een beetje "het platteland" zoals wij dat kennen. Veel ruimte en rommelige huizen met daartussen een soort woonparken met grote huizen en dubbele garages. Niet echt verwacht, maar het lijkt net of het denken en doen op bijvoorbeeld "efficientie" minder geregeld is als bij ons in nederland. Het personeelsbeleid lijkt strikter en minder ruimte te laten voor een "vakbondachtige" insteek. Het is niet"slecht maar je kan er zo uit liggen. Iedereen is vriendelijk en wil wel even een praatje maken. "how are you"moet je niet te serieus nemen. Gewoon zeggen dat het goed gaat en vragen hoe het met hun gaat. Kelowna en westbank ontwikkelen zich razend snel. Grote ketens komen en er worden veel woningen gebouwd. Als het verbouwen is aan het eigen huis is doen ze veel zelf.

Dat was het even. Als de kans of de energie zich voordoet zet ik nog wel wat op de website. Kijk nog even naar de foto's.

R.

Foto’s

2 Reacties

  1. Ellen:
    30 juni 2008
    Zo te zien vermaken jullie je prima leuke berichten.
    Doe Rianne Paul en de kids de groeten van Ellen.
  2. jan zaal:
    30 juni 2008
    leuke berichten doe Paul en Rianne de groeten.
    jan