en hoe het verder ging.
1 juli 2008
Nog een dagje weg met de boot. Na een lekker ontbijt op weg naar het meer. Daar troffen we Hans en Mathilde, twee Nederlanders die al een jaartje langer als Paul en Rianne in Canada zijn. We hebben een strandje gezocht maar al snel waren we weer in de weer met het slepen achter de boot van een band. Ik ben Mirthe op de band geweest en op verzoek van Mirthe gingen we steeds iets harder en werden de bochten scherper. Ik schat dat de snelheid al snel rond de 35 km per uur ligt. Op deze snelheid en in een heftige bocht werd Mirthe van de band gelanceerd. Ze ketste over het water voordat ze tot stilstand kwam. Leek erg pittig maar Mirthe vond het prachtig.
Ik heb later nog op waterski’s achter de boot gehangen. Het starn was even moeilijk maar dat ging al snel goed. Ik durfde wat bochtjes te maken en zelfs de hekgolf te passeren en zo “naast”de boot te komen. De terugweg is een verhaal apart. Daar werd ik aardig gelanceerd en kwam na een halve salto zonder ski’s in het water. Big fun dus.
We zijn kort op het strandje gebleven waarna Mirthe en Martijn nog gestuurd hebben op weg naar de haven. Op de weg naar huis bleek het weererg warm te zijn dus de airco deed weer wonderen in de auto en in huis.
Gisteren ging Paul aan het werk en zijn we met Rianne naar bearcreak geweest. Eerst een wandeling van een 1 uur met een stop bij een riviertje om even af te koelen. Het was erg warm. Daarna zijn we naar een camping recreatie gebied gegaan en hebben we aan het meer gezeten. De kids hebben zich daar erg goed vermaakt en het was iets minder warm. In namiddag gingen we net op tijd naar huis want het ging kort maar hevig regenen. Het strandje waar we zaten was ingericht op barbecuen en een beetje recreëren en kamperen. Enorme campers stonden er. Op de terugweg even langs bij Canadian tire, een supermarkt die veel verschillende zaken verkoopt. Tim werkt daar voor een vakantiebaantje.
1 juli gaan we naar kelowna. Het is een nationale feestdag met veel festiviteiten en officiële optochten. We nemen de handdoeken en zwembroeken mee om nog een duik te nemen. We eten vanavond thuis en gaan waarschijnlijk in de avond terug om een vuurwerk te zien. Tot zover canada.

Wat leuk om zo op de hoogte te worden gehouden. Leuke foto's ook.
Via sms vernomen dat bij Sas en Cees ook alles oke is. Ze zitten nu ergens bij het veluwe meer.
Hier ook alles oke.
Groetjes,
Dennis, Monique, Marciano en Denzel
Liefs en een kus van Ma zaal.