4 EN 5 JULI

6 juli 2008 - Peachland, Canada

Van pappa gaai tot spietboot.

Afgelopen dagen weer een combinatie van activiteiten gemaakt. Dagje thuis toen Ingrid en Rianne lekker erop uit gingen en de kids en ik lekker even thuis bleven. Ik ben een levensgevaarlijk mountain bike pad gaan afdalen met Paul, Tim en Collin. Daar voelde ik me beperkt op mijn gemak. Zeer zeer stijl en scherpe bochten en rotsen. Vier keer gevallen waarbij ik de 2e keer om met mijn ribben op een stomp van een afgezaagde boom kwam. 3e keer dat ik viel was op mijn schouder en weer de ribben. Toen viel het mee, maar afgelopen dagen fiks last gehad. Gisteren gingen we met Jeroen maar zonder P en R op pad. Met een flinke auto  zijn we naar peachland gegaan. Voordat we daar aankwamen zijn we naar een parrotfarm geweest. Een opvang van papagaaien uit heel Canada. Na een korte uitleg door een gemotiveerde , gepensioneerde vrijwilliger gingen we het eenvoudige gebouw in. Het gaat om donaties maar we moesten toch nog even 18 dollar afrekenen. Een kabaal van je jewelste. Af en toe rustig maar soms een ……… herrie. Er werd een uitleg gegeven en we kregen zelfs een papagaai op de schouder. Die beesten kunnen je vingers eraf bijten maar er waren er toch bij die gekroeld konden, worden en dat was voor de kinderen er leuk om te doen. Daarna naar peachland waar we eerst langs gingen bij de dollarshop. Jeroen, M en M kregen elk 5 dollar en mochten kopen wat ze wilde. Vliegtuigjes , balletjes, verkleurende eendjes en springveren gingen mee. We werden er een beter mens van. Op de boulevard aangekomen zijn we bij een steiger zitten waar je goed af kon springen. Er was een katrol boven het water en een slingertouw. Foto’s en korte filmpjes staan onder “foto’s”. Zoals je ziet zijn de kids ware helden.

5 Juli in de ochtend thuis en wat voorbereidingen getroffen voor ons vertrek naar het noorden. In de middag naar het meer met de boot gegaan. We zijn naar peachland gevaren en Mirthe en Jeroen hebben 40 minuten op een band achter de boor gehangen. Daarna ging Mirthe op haar buik op een kneeboard achter de boot surfen. Al snel zal ze op haar knieën en ging ze echt kneeboarden. Ze had het zo door. Jeroen is ook nog geweest , maar die kon al achtervoren draaien en jumpen over de golfen. Martijn wilde niet want vond het een beetje spannend. Toch is hij het water op gegaan en heeft hij op de buik op de kneeboard achter de boot gesurft. Hij kreeg wel een beetje golfen van andere boten. Na een koffie en een enorme berg ijs op weg naar huis. Het meer was redelijk vlak wat betekende dat de 100 PK aan de slag mocht. Maar dan wel moet 60 km per uur over het water met M en M aan het stuur. Heftig en spannend.

Mogelijk minder berichten. Ik weet natuurlijk niet of ik zin of tijd heb maar we gaan morgen namelijk op weg. We gaan naar natuurpark Wells Grey en na een aantal dagen door naar de rocky’s. Waar we heen gaan in de rocky’s weet ik niet want het is groot en er is veel te zien. De tijd zal leren wat we gaan doen en of ik kan berichten.

See you, zoek de foto’s en filmpjes.

Rene

1. Ans Zaal:
    6 juli 2008
    Rene het is weer erg gevaarlijk wat je doet. Daar heb je ok nog lang last van, want dat hebben Pa en ik ook gehad in frankrijk met die stieren. Wat gewel;dig wat de kinderen doen, kunnen ze al een beetje sturen. Ik zal deze doorsturen naar Jan en de anderen. Veel plezier. (O)Ma.
  2. Monique:
    7 juli 2008
    Hoi Ingrid en Rene plus de kids,

Leuk om te zien en te horen dat alles goed gaat daar. Jammer dat je last had van je ribben e.d. van die valpartij Rene. Moet je maar niet van die gevaarlijke dingen doen (zoals je moeder dus zei) Met ingrid ook alles oke? zie wel veel foto's van de kids maar zie mijn zussie haast nergens staan...(Ook niet van Rene veel foto's, dus maak ook even wat foto's van elkaar!!)
    Net Sas en Cees aan de lijn gehad, liggen nu ergens in Drente, gaan daarna door naar Groningen. Op het moment dat ik met Sas zat te bellen, kwam er een boot langs die door de snelheid zo'n een harde golf maakte dat ze een kras op de boot hebben opgelopen omdat die langs de kant schuurde,. (jammer maar helaas, er zijn ergere dingen).
    Wij gaan a.s zaterdag op vakantie (de 12e) nog even dus.... Hoop wel dat de auto het dan goed doet, deze staat n.l. weer in de Garage vanwege hetzelfde lampje dat steeds gaat branden. (motormanagement lampje) Hebben nu weer iets van de bedrading in het stuurhuis vervangen (ofzo), nadat er al een electronisch gedeelte van het gaspedaal is vervangen en nadat er al 3x nieuwe software is geladen. Hoop dat ie dus nu eens oke is! Maar ja...we moeten er maar 1500 km mee te rijden met een caravan erachter berg op berg af... dus wat kan er gebeuren???? (het motor vermogen is ook al eens weggevallen toen dennis erin reed, dus wel leuk op vakantie gaan zo....)
    Nou ik zal donderdag of vrijdag nog even het laatste nieuws vanuit hier (en Sas en Cees) doormailen.

Groetjes aan iedereen.....

jan
  4. Gerard en Janine:
    14 juli 2008
    Hoi familie Zaal,
    Wij genieten van jullie berichten. Wat een avonturen en prachtige foto's. Rene, een sollicatie als journalist voor een reiskatern bij een nieuwsblad is zeker op zijn plaats. Wij zijn gisteren teruggekomen uit Frankrijk. Wij hebben het erg naar onze zin gehad. Weliswaar geen beren, watervallen, meren ed. hooguit een gekke haan, maar voor ons doen toch ook wel spectaculair. Heel veel plezier de komende weken en wij houden jullie scherp in de gaten.
    Groetjes
    Gerard, Janine en de jongens.

PS. Is dat water waar in gezwommen wordt niet erg koud?